Utolsó tíz évében Hollósy mindent a színekre bízott, és akárcsak Cézanne a helyi színt, a couleur locale-t preferálta az impresszionisták levegőszíneivel szemben. A helyi szín fokozásával érte el képeinek erős fényértékét, amely nem kívülről jön, nem ráhullik egy tárgyra vagy tájrészletre, hanem belőle sugárzik.

A Kossuth Kiadó a Magyar Nemzeti Galériával együttműködve újabb 20 kötettel gyarapítja a legnagyobb magyar festőket felvonultató sorozatukat. Ezen a héten a már megvásárolható első hat részből szemezgetünk.

Keresse kéthetente az újságárusoknál, vagy rendelje meg kedvezményesen a kiadónál. www.kossuth.hu/termekoldal/mfm2/slider

A kép és szöveg forrása:
A magyar festészet mesterei II. – 3. kötet


Tetszik ez a kép?

Tetszik a kép? küldd el képeslapként egy ismerősödnek.

Küldés képeslapként

Ha tetszik az oldal, kérlek segítsd kedvenc képed megosztásával, hogy barátaidhoz is eljussanak a magyar festészet remekei. Köszönöm!

Hazai gyűjteményekbe keressük megvételre HOLLÓSY SIMON (1857-1918) festményeit. Ajánlatát a nmf@napimagyarfestmeny.hu email címre várjuk.