Dobozi Mihály feleségével együtt menekül a mohácsi csata után, amikor egy török lovas üldözőbe veszi őket. Az asszony könyörögni kezd férjének, hogy inkább ölje meg, mint hogy török fogságba kerüljön. A férfi tehát megöli szeretett feleségét, majd önmagával is végez. Madarász azonban – Székellyel ellentétben – nem magát a tettet választotta témájául, nem a szereplők lelki vívódására koncentrált, hanem a menekülésre, a vesztett csata fojtogató atmoszférájára. A festmény nem elmeséli, hanem érzékelteti a történelmet

Keresse kéthetente az újságárusoknál, vagy rendelje meg kedvezményesen a kiadónál. www.kossuth.hu/termekoldal/mfm2/slider

A kép és szöveg forrása:
A magyar festészet mesterei II. – 1. kötet


Tetszik ez a kép?

Tetszik a kép? küldd el képeslapként egy ismerősödnek.

Küldés képeslapként

Ha tetszik az oldal, kérlek segítsd kedvenc képed megosztásával, hogy barátaidhoz is eljussanak a magyar festészet remekei. Köszönöm!

Hazai gyűjteményekbe keressük megvételre MADARÁSZ VIKTOR (1830-1917) festményeit. Ajánlatát a nmf@napimagyarfestmeny.hu email címre várjuk.